• تاريخ :
     ۱۳۹۶/۱۲/۰۵ 
  • کد خبر : ۳۴۸۶
next    /  3 prev
انفجار، سقف خانه را برسر مادر و پسر كوچكش آوار كرد
صدای زنگ تلفن مرکز آتش نشانی شهرداری کهریزک به صدا درآمد و صدایی مظطرب خبر از وقوع حادثه ای در محله قلعه سنگی را اعلام کرد.

وحید فروغی، مسئول مرکز آتش نشانی و مرکز خدمات ایمنی شهرداری کهریزک خبر داد

 

انفجار، سقف خانه را برسر مادر و پسر كوچكشآوار کرد             

 

صدای زنگ تلفن مرکز آتش نشانی شهرداری کهریزک به صدا درآمد و صدایی مضطرب خبر از وقوع حادثه ای در محله قلعه سنگی را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر کهریزک؛ وحید فروغی در ادامه این خبر گفت: نیروهای ایستگاه شماره یک پس از دریافت پیام بلافاصله به محل وقوع حادثه واقع در انتهای بلوار شهید بهشتی، کوچه گلبرگ اعزام شدند و مشاهده کردند که سقف یک ساختمان  مسکونی فرو ریخته است که این حادثه باعث شده بود یک مادر و دختر در زیرآوار محبوس شوند.

وی افزود: نیروهای آتش نشانی در کوتاهترین زمان ممکن و با استفاده از تجهیزات امدادرسانی مناسب عملیات آواربرداری را آغاز کرده و مادر و دختر آسیب دیده را از زیرآوار نجات دادند و به دلیل جراحات وارد شده از طریق اورژانس مصدومان به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

مسئول آتش نشانی و مرکز خدمات ایمنی شهرداری کهریزک با اشاره به علت وقوع این حادثه ناگوار گفت: در گذشته 30 متر فضای مسکونی به طور غیر اصولی و غیر مجاز بر روی پشت بام این منزل بنا شده بود که در روز حادثه شلنگ بخاری گاز سوز دچار نشتی بوده است و گاز در فضای منزل متصاعد بوده است و در این زمان جرقه اتوماتیک یخچال منجر به وقوع انفجار می شود که این حادثه باتوجه به سست بودن بنا منجر به فروریختن آوار و مصدوم شدن مادر و پسردوساله ونيمه‌اش که در این منزل سکونت داشتند، می شود.

فروغی خاطرنشان کرد: باتوجه به حساسیت حادثه ، علاوه بر نیروهای ایستگاه شماره یک، نیروهای ایستگاه شماره دو نیز برای امدادرسانی و نیاز احتمالی به محل حادثه فراخوانده شدند ومسئولان کلانتری و اداره گاز شهر کهریزک نیز در حین اجرای عملیات برای کنترل حوادث در محل حضور داشتند.

پس از نجات مصدومان، عملیات آواربرداری جهت سبک سازی و انتقال و جابجایی مصالح ساختمانی از روی بام بصورت دستی ادامه پیدا کرد و پس از اتمام عملیات و ایمن سازی محل و دادن تذکرات ایمنی لازم و جمع آوری اطلاعات محل حادثه تحویل عوامل کلانتری شد و نیروهای آتش نشانی محل حادثه را ترک کردند.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0